მოდის სახლის Dior-ისთვის, სუნამო ფარენგეიტი გახდა მამაკაცის მესამე არომატი – მანამდე ქალის სუნამოების დი კოლექციას აწონასწორებდნენ მხოლოდ Eau Sauvage და Jules. მისი შექმნის ისტორიას რამდენიმე ვარიანტი აქვს, მაგრამ ერთი რამ უდავოა – ის გამოჩნდა პარფიუმერების ჟან-ლუი სუზაკის, მიშელ ალმერაკის და მორის როჟეს ძალისხმევით, რომელიც იმ დროს დიორის სახლის დირექტორი იყო. Roger – Susac – Almerac პირველი ვერსიით, როჟემ, რომელიც ფიქრობდა მამაკაცის ახალი სუნამოს შექმნაზე, მიიწვია სუზაკი და ალმერაკი კინოში – ფილმზე “With All My Strength” სილვესტერ სტალონესთან მონაწილეობით. ფილმის შემდეგ მან ჰკითხა პარფიუმერებს: „დაინახეთ ტესტოსტერონის ეს რაოდენობა? ასეთი უნდა იყოს ჩვენი სუნამოც!”. სხვა ვერსიით ისინი წავიდნენ „Die Hard“-ის პრემიერაზე, მაგრამ სიტყვები იგივე იყო…
მეორე ვერსიით, მორის როჟემ გამოაცხადა კონკურსი სუნამოს შესაქმნელად, რომელშიც სხვა პარფიუმერებთან ერთად, ცნობილი “ცხვირი” ჟან-კლოდ ელენა მონაწილეობდა. სწორედ მისი ვერსია აირჩიეს მთავარ პრეტენდენტად, მაგრამ სანამ პარფიუმერი გამარჯვებას ზეიმობდა, როჟემ გადაიფიქრა და საბოლოო არჩევანი სუზაკისა და ალმერაკის ნიმუშზე გააკეთა. იმედგაცრუებულმა ელენამ შესთავაზა დრაფტი სხვა სახლებს და რამდენიმე წლის შემდეგ წარუმატებელი ფარენჰეიტი გახდა Bulgari’s Eau Parfumee au The Vert.
კადრი ფილმიდან “With All My Strength”.
მაგრამ მხოლოდ ყვავილებზე მამაკაცური სურნელის დამზადება შეუძლებელია, ამიტომ კომპოზიციაში შედიოდა ტყავი, ხის ნოტები, ვეტივერი, ქარვა, პაჩული და მუსკატის კაკალი. ეს ყველაფერი ერთად დინამიკას აძლევდ არომატს „ბენზინის“ ნოტის ელფერით.
ფლაკონი შეუკვეთეს დიზაინ სტუდია Saint Gobain Desjonqueres-ში, ავტორი მარი-კრისტინ დე საინ ვიტგენშტეინი იყო. აქ არის კიდევ ერთი მაგარი ამბავი იმის შესახებ, რომ ფლაკონი იყო დაგეგმილი, როგორც ქარვისფერი, მაგრამ ტემპერატურული შეცდომის გამო მისცა გრადიენტი ყავისფერიდან წითლამდე. მთავარი ის არის, რომ ყველაფერი ძალიან წარმატებულად დაემთხვა – სუნამოს “ფარენჰაიტი” ეწოდა ტემპერატურის საზომი სისტემის გამომგონებლის პატივსაცემად…
“შემთხვევითი შეცდომა” შემდეგ ყოველ ხელახლა გამოშვებაზე და ფლანკერზე მეორდებოდა. ფარენჰაიტი გამოვიდა 1988 წელს და ჰქონდა უპრეცედენტო წარმატება! რამდენიმე თვეში ევროპაში მილიონნახევარი ბოთლი გაიყიდა, რამაც წინა ლიდერის, ქალის სუნამოს Poison-ის რეკორდი მოხსნა. მამაკაცის პარფიუმერიისთვის ეს არ იყო მხოლოდ წარმატება, არამედ ტრიუმფი. “ფარენჰაიტის” პოპულარობა ყოველწლიურად იზრდებოდა დიდი ხნის განმავლობაში, ამიტომ ფლანკერებზე ფიქრიც კი არ ყოფილა – ისინი უბრალოდ არ იყო საჭირო… მაგრამ პირველი ხელახალი გამოცემა უკვე 1994 წელს მოხდა. ამის შემდეგ ფარენჰეიტი ხელახლა გამოვიდა სულ მცირე ორჯერ – 2010 და 2016 წლებში.
2003 წელს იგივე დიუშაფურმა გააკეთა ციტრუსების ლიმიტირებული გამოცემა ფარენჰეიტი 0 გრადუსი, მაგრამ ეს ყველაფერი, მაყურებლის მწირი რეაქციით თუ ვიმსჯელებთ, დასავლეთშიც კი არავის განსაკუთრებული შთაბეჭდილება არ მოუხდენია და ისიც ვიცი, მოგვიტანეს თუ არა. … სრულიად განსხვავებული ამბავი იყო Fahrenheit 32 – „თეთრი ფარენჰეიტი“, რომელიც 2007 წელს გამოვიდა. სამი პარფიუმერი – ჰედი სლიმანი, ლუიზა ტერნერი და ყველა ფლანკერის მომავალი ავტორი ფრანსუა დემაჩი – ფაქტიურად შეცვალეს ფარენჰეიტი და გადააქცია იგი ცივ ვეტივერ-ჟასმინის სურნელად, რომლის მეშვეობითაც ვანილის სიტკბო შორიდან გადიოდა. სურნელმა „მეათეების“ დასაწყისამდე გაძლო, ბევრი აჟიოტაჟი გამოიწვია და ერთ ხელახლა გამოშვებას გაუძლო. ახლა გამოვიდა წარმოება. ასევე გადაიღეს Aqua Fahrenheit, 2011 წლის ფლანკერი. ის წყაროს ჰგავდა, რომელსაც უცებ გაუჩნდა იდეა ახალგაზრდულად გამოჩენილიყო, გამწვანებულიყო და ნამით დაბანა. ტყავისფერ-პაჩულის ნოტებს დაემატა ლიმონი, პიტნა და ახალი რეჰანი – ბაიკერმა შემდეგ მოტოციკლი შეცვალა სერფინგის დაფაზე… ბალზამის ნოტები და ბევრს მოეწონა ეს კომბინაცია პირველივე კლასიკურ ფარენჰეიტზე მეტადაც კი.
სტატიის მომზადებისთვის მადლობას ვუხდი ჩემს კოლეგას – Parfumworld-ს.