რას ნიშნავს სუნამოს რეპლიკა?
ბოლო დროს სუნამოს ბევრ მოყვარულს უჩნდება კითხვა: რას ნიშნავს სუნამოს რეპლიკა. ბრენდული სუნამოების გარდა, ჩვეულებრივ იყიდება ვარიაციები ცნობილი სუნამოების თემაზე. ასეთ სუნამოებს ჰყავს მოყვარულები, მაგრამ არიან ისეთებიც, ვინც მათ სკეპტიკურად უყურებს. სუნამოს რეპლიკა არის, სხვა სიტყვებით, ასლი. ანუ, ამ შემთხვევაში, ეს არის სუნამო, რომელიც დაფუძნებულია ცნობილი არომატის ცნობად ნოტებზე. თუმცა ხდება, რომ სუნამოები არა მხოლოდ შემადგენლობით, არამედ გარეგნულადაც მსგავსია – ფლაკონის დიზაინი, სახელწოდება. ზოგჯერ რეპლიკები სესხულობენ მხოლოდ არომატული კომპოზიციის საფუძველს, რომელიც განსხვავდება საკუთარი ორიგინალური დიზაინით.
ასეთი სუნამოების მოყვარულებს მიაჩნიათ, რომ ბრენდირებული სუნამოების ყიდვა სულაც არ არის საჭირო. ისინი ასე არგუმენტირებენ:
- “რეპლიკის ღირებულება საშუალოდ რამდენჯერმე დაბალია ორიგინალის ფასზე. ზოგჯერ განსხვავება ათმაგდება. ეს იმიტომ ხდება, რომ მწარმოებლები იყენებენ უფრო ხელმისაწვდომ ნედლეულს და ზოგავენ შეფუთვაზე. ასლებში ის უფრო მარტივად გამოიყურება, თუმცა ეს გავლენას არ ახდენს თავად სურნელზე.
- რამდენიმე სუნამოს გამოყენების შესაძლებლობა. ეს არგუმენტი წინადან გამომდინარეობს. ერთი ბრენდირებული სუნამოს ნაცვლად ზოგს ურჩევნია ჰქონდეს 5-6 ეგზემპლარი და სურნელების შეცვლა განწყობის მიხედვით. ამავდროულად, სუნამოები ძნელად შეიძლება გამოირჩეოდეს პოპულარული პროტოტიპებისგან. იმის გამო, რომ ბევრს სურს დაზოგოს თანხები პარფიუმერიის შეძენისას, ისინი ასევე ინტერესდებიან სუნამოს ტესტერებით. ეს თემა ფართოდ არის განხილული ექსპერტის სტატიაში – “რას ნიშნავს სუნამოს ტესტერი – ღირს მისი ყიდვა?”.
რეპლიკის მოწინააღმდეგები
არაორიგინალური სუნამოების ოპონენტები კამათობენ ბრენდირებული სუნამოების სასარგებლოდ და მიუთითებენ ასლების ნაკლოვანებებზე.
- რეპლიკა ნაკლებად მდგრადია, ვიდრე ძვირადღირებული ორიგინალი სუნამოები. ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ რომელი სუნამოების შედარება ხდება. არის ორიგინალური სუნამოები, რომლებიც ქრება 3-4 საათის შემდეგ. და არის ბიუჯეტის კოლეგები, რომლებიც 8 საათზე მეტ ხანს გრძელდება. ეს ნიშნავს, რომ არგუმენტი გამძლეობის შესახებ ყოველთვის არ იქნება მართალი.
- ზოგიერთი ადამიანი პრიციპულად უპირატესობას ანიჭებს ბრენდულ ნივთებსა და სუნამოებს. ამიტომ ისინი თავს უფრო კომფორტულად გრძნობენ და მზად არიან გადაიხადონ ამისთვის მეტი. ასეთი პოზიციის ქონაზე კამათს, აზრი არ აქვს, რადგან არჩევანის უფლება ყველას აქვს. რეპლიკა ან ორიგინალი – ეს თქვენზეა დამოკიდებული. მაგრამ გახსოვდეთ: ყველას არ შეუძლია განასხვავოს არომატები.
- ზოგიერთი ადამიანი პრიციპულად უპირატესობას ანიჭებს ბრენდულ ნივთებსა და სუნამოებს. ამიტომ ისინი თავს უფრო კომფორტულად გრძნობენ და მზად არიან გადაიხადონ ამისთვის მეტი. ასეთი პოზიციის ქონაზე კამათს, აზრი არ აქვს, რადგან არჩევანის უფლება ყველას აქვს. რეპლიკა ან ორიგინალი – ეს თქვენზეა დამოკიდებული. მაგრამ გახსოვდეთ: ყველას არ შეუძლია განასხვავოს არომატები.
- სუნამო შეიძლება იყოს უხარისხო. ეს არგუმენტი ყიდვისას ყველაზე სერიოზულ ეჭვებს იწვევს. ბრენდები ყურადღებით აკვირდებიან ხარისხს, რადგან ისინი პასუხობენ თავიანთი რეპუტაციით. და ნაკლებად ცნობილი მწარმოებლები შეიძლება იყვნენ არაკეთილსინდისიერი. არავის სურს ალერგიის გამომწვევი მდარე ხარისხის სუნამო მოიხმაროს, ამიტომ მნიშვნელოვანია იცოდეთ როგორ იპოვოთ უსაფრთხო ვარიანტი.
რას ნიშნავს სუნამოს რეპლიკა: რას ამბობენ ექსპერტები?
ჩემი, როგორც სუნამოს ექსპერტის პირადი მოსაზრება ასეთია: როგორც არ უნდა გავამართლოთ სუნამოს რეპლიკის წარმოება, მე ვფიქრობ, ეს არის სხვისი ნაშრომის მითვისების და ამაზე მოგების მიღების თავხედური და უკანონო მცდელობა. და არა მარტო მცდელობა, ამას წლებია სუნამოს რეპლიკების მწარმოებლები აკეთებენ.
რა თქმა უნდა, მესმის მომხმარებლების, რომლებსაც ან შეგნებულად არ სურთ ან არ შეუძლიათ ზედმეტი გადაიხადონ საყვარელ ნივთებში, მაგრამ მიმაჩნია უსამართლოდ, სხვისი ნაშრომის მითვისება. მეორე მხრივ, მე მიჩნდება უსამართლობის გრძნობა, როცა ცნობილი დიზაინერები და მოდის სახლები უსაფუძვლოდ მაღალ ფასს ითხოვენ მომხმარებლებისგან.
ბოლო დროს შევამჩნიე ასეთი უცნაურობა: არა მხოლოდ ყალბი სუნამოს მწარმოებლები იპარავენ იდეებს, ამ გზას დაადგნენ, როგორც თავად მოდის ცნობილი სახლები, ასევე ახალი თაობის ზოგიერთი პარფიუმერი. დიახ, არ მოგეჩვენათ. ამასწინათ დეგუსტაციაზე შემხვდა ახალგაზრდა პარფიუმერის თომას კოსმალას სუნამო – Après L’Amour No.4.
მახსოვს პირველი შესხურება. მოლეკულა 02! მერე საკუთარ თავთან დიალოგი მქონდა. – იქნებ ბოთლში არასწორი რამ ჩაასხეს? იქნებ ქარხანაში ფლაკონები აერიათ? ვინმემ იცით, როგორი სურნელი აქვს ნამდვილ თომას კოსმალა 04-ს? როგორ, ეს არ არის თვითმყოფადი დამოუკიდებელი სუნამო? თუ, ეს ჩემს ცხვირს სჭირს დღეს რაღაც. გაოგნებული ვიჯექი 10 წუთი და მერე მოლეკულა 02 შეცვალა Baccarat Rouge 540-მა… ვაღიარებ, იყო მომენტი, როცა სერიოზულად ვიფიქრე: პარფიუმერული დეპრესია ხომ არ მაქვს. ფრაგრანტიკაში შევდივარ. იქაც საგიჟეთია – ვის მუშკი მოელანდა, ვის ამბროქსანი.
რა სახით შეიძლება მიაყენოს ზიანი თქვენს ჯანმრთელობას ყალბი სუნამოს გამოყენებამ?
- ჯერ ერთი, არაავტორიზებული მწარმოებლების მიერ დამზადებულ სუნამოებს ეწოდება ყალბი სუნამოები. ყალბი სუნამოები შეიცავს სახიფათო ქიმიკატებს, რომლებსაც შეუძლიათ გამოიწვიონ სიმსივნე. DEHP- DEHP არის ძალიან ტოქსიკური ქიმიური ნივთიერება. ყალბი სუნამოები ხშირად შეიცავს DEHP-ს. მას შეუძლია გამოიწვიოს კიბო, თანდაყოლილი დეფექტები, რეპროდუქციული დაზიანება და მრავალი სხვა პრობლემა.
- შარდი!! FBI-მ დაადგინა, რომ ბევრი ყალბი სუნამო შეიცავს შარდს. წარმოგიდგენიათ? თქვენ იხდით თანხას შარდით სავსე ფლაკონში! თქვენ იცით, რა შედეგები შეიძლება მოჰყვეს, თუ შარდს სხეულზე დაისხამთ. კიბო. მეთანოლი პარფიუმერიის ინგრედიენტია. მაგრამ ყალბ სუნამოებში გამოყენებული მეთანოლი საერთოდ არ არის კარგი. ეს მეთანოლი ადვილად გარდაიქმნება ფორმალინად და მისი გამოყენების შემდეგ შეიძლება დაგემართოს ღვიძლის კიბო და გამოიწვიოს გულისრევა, თავბრუსხვევა, თავის ტკივილი და ა.შ
- ცხვირისთვის- ყნოსვისთვის მძაფრი. ქიმიკატებისა და იაფი ინგრედიენტების გამო ყალბი სუნამოები ხშირად უსიამოვნოა ცხვირისთვის და სუნთქვის პრობლემები გამოიწვიოს.
- კანის პრობლემები. უკვე გამოვლინდა რამდენიმე შემთხვევა, როდესაც ისინი გახდნენ ყალბი სუნამოების მსხვერპლი. შეიძლება გქონდეთ უგრძნობი კანი, მაგრამ ქიმიური ნივთიერება იმდენად უხეშია, რომ სწრაფად აზიანებს კანს და იწვევს კანის კიბოს, გამონაყარს და ა.შ.
- დახრჩობის შეგრძნება. ეს ჩვეულებრივი პრობლემაა, რომელიც გამოწვეულია ყალბი სუნამოებით. ტოქსიკური არომატები შეიცავს საშიშ ტოქსინებს და სტაბილიზატორებს, რომლებიც ზოგჯერ შხამი მოქმედებს. ეს მონაცემები აღებულია სამედიცინო პორტალის – Medical Daily-ის მიერ.